من یک چپ دستم
چپ دستان مهندسی آب تربت جام
سه شنبه 3 دی 1398برچسب:, :: 12:35 ::  نويسنده : علی

به وبلاگdastchap خوشومدین امیدوارام روز خوشی داشته باشین و از این وبلاگ خوشتون بیاد  راستی نظر یادتون نره


من یک چپ دستم...!
با افتخار مي گويم من يك چپ دستم
 
در اقلیت بودن هم همیشه چیز خوبي بوده است. یکی از اقلیتهایی که همیشه به علت نامعلومی از اینکه جزو اونا هستم خوشحال بودم , چپ دستها هستند. متوجه شدم که 13 آگوست روز جهانی چپ دستها بوده. همین باعث شد که یاد یک سری مسائل در مورد چپ دست بودن خودم و دیگران بیفتم.
 در بسیاری فرهنگها در گذشته نه چندان دور چپ دستی یک جور مشکل محسوب می شده : 
در قدیم چپ‌دستی را عیب و علّت می‌دانستند. زمانی یک مرد ژاپنی حق داشت زن چپ‌دستش را طلاق بدهد. اسکیموها فکر می‌کردند که چپ دست‌ها جادوگرند. در زبان لاتینی چپ را sinister می‌گویند که به معنی شوم و نحس و بد یُمن است. در زبان فرانسوی برای دو واژه چپ و ناشی یک کلمه gauche بکار می‌رود و در زبان آلمانی کلمه linkisch به معنی چپ‌دست و آدم ناجور است.
آدمهای چپ دست معروف زیادی هم تو دنیا هستند. آدمهایی مثل فیدل کاسترو ,سیمون بولیوار, گاندی, ارسطو, نیچه و چارلی چاپلین,آنجلی ناجولی هم چپ دست بودند. تازه به این لیست می تونید اسمهایی از مارادونا تا قاتلهای معروف دنیا رو اضافه کنید. یک سایت هم هست که به این روز اختصاص داره.
شعرش هم جالبه " celebrate your Right to be Left-Handed!" 
یکی از جذابیتهای چپ دست بودن برای من موقع نوشتن سر کلاس درس و رفتن پای تخته است.


نظرات شما عزیزان:

نوت دیزاین
ساعت16:42---14 بهمن 1395
به افتخار چپ دست های عزیزمون
مرسییییی


بانو
ساعت17:26---9 بهمن 1395
پسند

twilight
ساعت13:13---11 آذر 1395
avalin angoshti k bache dar shekam madares mimake baes mishe k chap dasti ya rast dastish moshakhas she

سحربانو
ساعت15:43---9 دی 1393
سلام علی
خوبی؟
منو یادته؟
قبلا توی چت لوکس بلاگ صحبت کرده بودیم
چند روزه مشغول جمع آوری بهترین وبلاگهای لوکس بلاگ هستم از تو هم دعوت می کنم با تبادل لینک عضو گروه ما بشی..

علی بهم سر بزن منتظرتم


نازی
ساعت8:47---8 دی 1393
سلام چرا جواب منو توی چت نمیدی علی ؟
چقدر بگم بیا با من تبادل لینک کن تا بازدید وبلاگ هامون زیاد شه ؟ بیا وبلاگم رو ببین فقط مخصوص افزایش بازدیده . فقط کافیه تبادل لینک کنی. همین الان بیا بهم سر بزن .............


نازی
ساعت9:23---6 دی 1393
سلام چرا جواب منو توی چت نمیدی علی ؟
چقدر بگم بیا با من تبادل لینک کن تا بازدید وبلاگ هامون زیاد شه ؟ بیا وبلاگم رو ببین فقط مخصوص افزایش بازدیده . فقط کافیه تبادل لینک کنی. همین الان بیا بهم سر بزن .............
پاسخ:من تبادل لینک بلد نیستم


نازی
ساعت12:03---3 دی 1393
سلام چرا جواب منو توی چت نمیدی علی ؟
چقدر بگم بیا با من تبادل لینک کن تا بازدید وبلاگ هامون زیاد شه ؟ بیا وبلاگم رو ببین فقط مخصوص افزایش بازدیده . فقط کافیه تبادل لینک کنی. همین الان بیا بهم سر بزن .............
پاسخ:من بلد نیستم تبادل لینک کنم


نازی
ساعت13:01---29 آذر 1393
سلام چرا جواب منو توی چت نمیدی علی ؟
چقدر بگم بیا با من تبادل لینک کن تا بازدید وبلاگ هامون زیاد شه ؟ بیا وبلاگم رو ببین فقط مخصوص افزایش بازدیده . فقط کافیه تبادل لینک کنی. همین الان بیا بهم سر بزن .............


مهرنوش
ساعت12:15---19 آذر 1393
علی اسم شماست؟

خخخخخخخ

علی پیشنهاد می کنم واسه افزایش بازدیدت با هم تبادل لینک کنیم. منتظرتم !!!


پروانه
ساعت13:50---17 آذر 1393
سلام.خوبید؟
شعر جدید ی در بلاگ گذاشتم.گفتم شاید دوست داشته باشی بخونیش.
موفق باشی دوستم.راستی شعر جدید نگفتی؟؟


مهرنوش
ساعت9:35---12 آذر 1393
علی وبلاگ خیلی خوبی داری .
منم یه وبلاگ دارم که لیست همه دوستام داخلشه ، بهشون پیشنهاد دادم وبلاگ علی را ببینند ، تو هم وبلاگت رو توی این لیست لینک کن ، کار خیلی راحتیه ، اینجوری بازدید وبلاگت خیلی زیاد میشه...

http://www.mehrnooosh.loxblog.com


نازنین
ساعت10:55---1 آذر 1393
واقعا وبلاگ خوبی دار علی
ولی وبلاگ هایی شبیه وبلاگ منو تو باید یه جایی باشند که دیده بشند ، یه وبلاگ پیدا کردم خیلی بازدید داره که تبلیغ توش رایگانه ، تو هم باهاش تبادل لینک کن. خوبیش اینه اتوماتیکه

اینم آدرسه وبلاگه:
http://nazi-joon-jooni.loxblog.com


محمد صادق راد
ساعت11:15---22 دی 1392
بهت تبریک میگم

وبلاگ زیبایی داری
پاسخ:http://loxblog.com/images/smilies/smile%20(27).gif


سحر
ساعت14:41---16 دی 1392
گاهی میرسه که دیگه از خدا نه پول میخوای نه خونه میخوای و نه … !
یه موقع هایی هست فقط یه دل خوش میخوای !
فقط یه دل خوش ….


سحر
ساعت13:19---15 دی 1392
سلام ممنون از حضورت

زهرا
ساعت17:16---8 دی 1392

پاسخ:ممنون از شاخه گلت.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    آخرین مطالب
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان چپ دست و آدرس dastchap.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 95
بازدید کل : 5954
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 46
تعداد آنلاین : 1